A HVG munkatársainak fő munkaeszköze a lelemény. Lelemény a feltétlenül kikívánkozó üzenet megfogalmazásában, abban, hogy akkor is, amikor nem lehetett, nem illett, amikor lett volna könnyebb, biztonságosabb út, akkor is kritikusan, ironikusan rámutattak a tények mögötti lényegre. És lelemény abban, hogy a szűkös anyagiak ellenére mind többeket elérjen a lap. E belső és külső kényszerek szülte leleményből táplálkoztak a címlapok is: pénz nem lévén a reklámra, az újságtengerből első látásra kiemelkedő borítót kellett álmodni. A borítók sosem hazudtak, ahogy a hétről hétre megjelenő lap sem. Ezért keresték és ragaszkodtak hozzá az olvasók. Az általános áruhiányos érában pult alól, olykor csak árukapcsolással lehetett megszerezni. A HVG első harminc éve a médiatörténet jelentős fejezete, amelyet legjobban az 1530 egyedi és sokatmondó HVG címlap szemléltet. Végigpörgetésükkel időutazásnak lehetünk a részesei. Ez a kiadvány a legjellemzőbbeket rövid magyarázó, emlékeztető szövegekkel idézi, a mellékelt DVD pedig valamennyi címlapon végigvezeti a türelmes szemlélődőt. A könyvhöz tartozó honlap: 30.hvg.hu